A test és a lélek egysége – előadást tartott Dr. Buda László

304

Több mint százan gyűltek össze tegnap a Ceglédi Tankerületi Központban, hogy meghallgathassák Dr. Buda Lászlót. A pszichiáter a test és a lélek egységéről, egymásra hatásáról, érzésekről és konfliktusokról beszélt a közönségnek.

A test és a lélek nem választható külön. A kettő állandó kölcsönhatásban van egymással. Ma már talán egyre több emberhez áll közelebb ez a szemlélet, míg régen az orvosok sokáig nem foglalkoztak a lélekkel. Az emberi testtel úgy bántak, mint egy lélek nélküli gépezettel, mely néha csak úgy elromlik magától – fogalmazott a pszichiáter, Dr. Buda László. 

DR. BUDA LÁSZLÓ, pszichiáter, pszichoterapeuta: ,,Amíg valaki egy tudattal rendelkező lényként egy testben lakik, addig ennek a tudatnak és ennek a testnek köze van egymáshoz, bármi történik ebben a testben az nem lehet független a benne lakó lélektől, csak többnyire nem tudjuk ezt az összefüggést elsőre értelmezni.”

Ahhoz, hogy ezek az összefüggések jól érthetőek legyenek a pszichiáter kifejlesztett egy csoportos, kommunikációs, önismereti játékot, melyet szomatodrámának nevezett el.  Ez a módszer segíthet abban, hogy megértsék az emberek magukat, betegségeiket és konfliktusaikat.

DR. BUDA LÁSZLÓ, pszichiáter, pszichoterapeuta: ,,Nem csak egy diagnosztikus céllal játszunk, hanem azért, hogy rájöjjünk, mit üzen a testünk. Maga a játék egy lehetőséget ad arra – különösen, ha bizonyos szervek megjelenítéséből át tudunk lépni bizonyos kapcsolatok rendszerébe – hogy közeli hozzátartozókkal kapcsolatos konfliktusok, érzelmek jelenjenek meg és akkor ott megpróbáljuk ezeket helyrehozni.”

Mindemellett a pszichiáter beszélt a gyerekek problémáiról is és arról, hogy az iskolában, hogyan lehetne őket az önismeret és a kiteljesedés útjára terelni.

DR. BUDA LÁSZLÓ, pszichiáter, pszichoterapeuta: ,,Szerintem az iskolában, amivel nagyon érdemes lenne foglalkozni az az, hogy a gyerekek megtanulják a gyakorlatban, hogy hogyan bánjanak jól önmagukkal.”

De az is fontos, hogy megértsék azt, hogy nem kell minden tananyagot feltétlenül elhinni – folytatta. Hiszen ebből több probléma is adódhat felnőtt korban, amikor mindenki a saját igazát akarja bebizonyítani. Pedig elég lenne csak elfogadni, hogy mindenkinek lehet igaza a maga módján.