Szakmai nap tartalmas előadásokkal

1455

Gyógypedagógusoknak, pszichiátereknek és terapeutáknak tartottak ma szakmai napot a Művelődési Központban. A szakemberek új pedagógiai és terápiás módszerekről is hallhattak, amelyekkel még hatékonyabb lehet az autizmussal élő, figyelemzavarral, tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek segítése. A konferencián elhangzott: Cegléden fejlesztőközpont létrehozását is tervezik.

A Pest megyei Pedagógiai Szakszolgálatnál mintegy 600 szakember dolgozik, 20 tagintézményben. A működési feltételek, az intézményi háttér stabil-mondta köszöntőjében Schleisz-Bognár Péter, a Klik Ceglédi Tankerületének szakmai vezetőhelyettese a mai fórumon. Ez a harmadik alkalom, hogy konferenciára hívták a gyógypedagógusokat, pszichiátereket, terapeutákat.

PINERICS JÁNOS, PMPSZ Főigazgató: Kell, hogy valami szakmai kitekintő legyen, valami szakmai olyan program, ami összefogják az embereket, és a kapcsolatépítést segíti. Azt a döntést hoztam, hogy a szakmai napot minden intézményben meg kell tartani.

A szakmai napon előadásai az autizmus, a figyelemzavar és tanulási nehézségek köré csoportosultak.

TÉNYI ZSOLT, igazgató, Pest megyei Pedagógiai Szakszolgálat ceglédi tagintézménye: A figyelemzavar fölé csoportosítottuk, az autizmus, fontos témák. Arról is hallhatnak, hogy a gyógyszeres kezelést hogyan lehet kiváltani egyéb más módszerekkel. A végén pedig lezárjuk egy kutyaterápiás bemutatóval, ami nagyon fontos relaxáló mind az előadóknak, mind a résztvevőknek.

A rendezvény társszervezője az ADHD Magyarország Alapítvány, amelynek célja, hogy felkarolja a hiperaktív, figyelemzavaros, autizmussal élő gyerekeket és családokat. Valamint igyekszenek segíteni a gyógypedagógusokat. Az elnök a jövőbeli tervekről is beszélt.

CSERINÉ DEMETER BERNADETT, elnök, ADHD Magyarország Alapítvány: Az alapítványnak tervei között szerepel a közeljövőben itt Cegléden egy fejlesztőközpont létrehozása. Azt vettük észre hogy nagyon Pest központú. És Cegléd ugyan Pesttől nincs messze de itt is elérhetővé szeretnénk tenni ezeket a megoldásokat gyógypedagógusokkal, fejlesztő pedagógusokkal.

A statisztikák azt mutatják,hogy minden osztályban legalább 2-3 olyan gyerek van,aki figyelemzavarral vagy tanulási nehézséggel küzd. A fejlesztőközpontban játékosan, a legkorszerűbb eszközökkel és módszerekkel segítenék ezeket a fiatalokat-tette hozzá Demeter  Bernadett. A szakmai konferencián a mintegy kétszáz résztvevő hat előadást hallhatott. Kis Attila Andor, a Patkós Irma Művészeti Iskola növendéke pedig két zeneszámmal is kedveskedett a résztvevőknek