Közleményben adott újabb információkat a Közlekedésbiztonsági Szervezet a ceglédi vonatbalesetről. A helyszíni szemle, a tanúk meghallgatása és a mozdonyok adatrögzítőiből kinyert adatok alapján eddig azt állapították meg, hogy a személyvonat mozdonya a Budai út megállóhelyen műszaki hiba miatt leállt. A forgalom lebonyolításáért felelős személyzet úgy döntött, hogy a szerelvényt a személyvonat mögött közlekedő InterCity tolja be a 6,5 kilométer távolságra található Cegléd állomásra.
Az InterCity „ráállt” a személyvonat végére, a „vonatbefolyásoló berendezést” a mozdonyvezetők mindkét vonaton olyan üzemmódba kapcsolták, amely legfeljebb csak 40 kilométer sebességet enged meg. Az InterCity az elromlott szerelvény tolni kezdte Cegléd felé. Mintegy 700 méter megtétele után az IC mozdonyvezetője abbahagyta a szerelvény tolását, és kissé lemaradt a személyvonat mögött. A személyvonat mozdonyvezetője az enyhén lejtős pályán megpróbálta a sebességhatár alatt tartani a szerelvényét, a „vonatbefolyásoló berendezés” azonban a 40 kilométer/órás sebesség elérését érzékelte, ezért automatikusan vészfékezést kezdeményezett. Amikor az InterCity vonat mozdonyvezetője észlelte az előtte lassuló vonatot, gyorsfékezést alkalmazott, ennek ellenére 33 kilométer/óra sebességgel nekiütközött a fékezés miatt már csak körülbelül 13 kilométer/órás sebességgel haladó személyvonatnak. A helyszíni szemlével párhuzamosan a KBSZ vizsgálóbizottsága megkezdte a további adatgyűjtést. Tart a vonatok személyzete és a forgalomirányító személyzet közötti beszélgetést rögzítő hangfelvételek, illetve Cegléd állomás biztosítóberendezése által rögzített adatok beszerzése. Ezeket a következő napokban értékelik ki. A vizsgálóbizottság a továbbiakban adatgyűjtést és elemzést végez, hogy megállapíthassa, milyen egyéb emberi és szervezeti tényezők járulhattak hozzá a baleset bekövetkezéséhez. A KBSZ – amennyiben szükségesnek látja – biztonsági ajánlásokat fogalmaz meg a hasonló események megelőzéséért – olvasható a közleményben.