A járási hivataloknál intézhetjük a fogyasztóvédelmi ügyeinket január elsejétől. Mostantól tehát ha panaszunk van egyes termék vagy szolgáltatás miatt, a lakóhelyünkhöz legközelebbi járási hivatalhoz kell fordulni. De nem csak bejelentést lehet tenni, tanácsot kérhetünk például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben is.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság megszűnt, a feladatkört a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vette át. Az ügyfelek ebből a változásból annyit érzékelnek, hogy januártól már több helyen intézhetik panaszaikat, ezentúl a lakóhely szerinti illetékes járási hivatalokhoz lehet fordulni fogyasztóvédelmi ügyekben.
DR.WETZELNÉ DR.TERBE-SZABÓ CSILLA, hivatalvezető,Ceglédi Járási Hivatal: Ezután a kérelmet, ha bármiféle panasz,bejelentésük van a kormányhivatalhoz kell címezni hanem hozzánk személyesen behozni vagy ide írni tehát elindul az eljárásunk az ügyfél kérelmére közérdekű bejelentésként. illetve ellenőrzésre járunk ki.
Ha a jogsértés fennáll, a szükséges intézkedést is a járási hivatal teszi meg január elsejétől-tette hozzá a ceglédi járási hivatal vezetője. Kivételt képez a webáruházakkal kapcsolatos bejelentés.
DR.WETZELNÉ DR.TERBE-SZABÓ CSILLA, hivatalvezető,Ceglédi Járási Hivatal: Az e-kereskedelemnél és egyes kiemelt szolgáltatásoknál a megye székhely szerinti járási hivatal jár el. Ez most egy új fogalom, hiszen Pest megyében nem volt eddig megyeszékhely. Az érdi járási hivatal lett kijelölve minden megyeszékhely szerinti illetékességi feladatra, úgyhogy ezekben az esetekben Érd jár el.
Ha az ügyfélnek úgy kényelmesebb a webszolgáltatásokkal kapcsolatos bejelentést is fogadja a ceglédi járási hivatal és a hivatal továbbítja azt Érdre. Az ország 197 járási hivatalához nem csak konkrét panasszal lehet fordulni,de tanácsért is, például jótállási,szavatossági, panaszkezelési kérdésekben.