Ünnepélyesen átadták a ceglédi vasútállomás épületében kialakított kormányablakot. Az új ügyfélszolgálati létesítmény célja, hogy a vasútállomások valódi közösségi térré váljanak, valamint az utasok egyre több szolgáltatást tudjanak elérni – hangzott el az ünnepségen.
A ceglédi állomás épületének egyik szárnyában tavaly nyáron kezdődtek a munkálatok. A felújított, rendezett helyiségben kormányablak nyílt. Az ünnepélyes átadón Földi László országgyűlési képviselő köszöntötte a résztvevőket.
FÖLDI LÁSZLÓ, országgyűlési képviselő: ,,Ne kerteljünk a hivatali ügyintézés szükséges rossz az életünkben. Tudomásul vesszük, hogy hozzátartozik a mindennapjainkhoz, de elvárjuk, hogy legyen gyors, egyszerű és olcsó. Azt szeretjük érezni, hogy a hivatal van értünk és nem mi a hivatalért. Egyikünk sem arra született, hogy sorban álljon és örökre el akarjuk felejteni még a kifejezést is, hogy ,,hivatali packázás”.”
A ceglédi csomópont fontos szerepet tölt be a MÁV állomásai között. Itt naponta átlagosan 3600 utas fordul meg – mondta a MÁV Zrt. stratégiai és fejlesztési főigazgatója.
KISS-BECZE ESZTER, főigazgató, MÁV Zrt. stratégia és fejlesztés: ,,A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a MÁV Zrt. bevonásával 2012-ben határozta el, hogy a három nagyobb budapesti pályaudvaron, a megyeszékhelyeken, a megyei jogú városokban, illetve Pest megyében Cegléden és Vácott az erre alkalmas vasútállomásokon kormányablakokat hoz létre. A beruházás keretében a MÁV kialakítja az állomási szolgáltatások részeként a kormányablak hálózatát, ami új funkciót biztosít a régen nem használt épület részeknek.”
Kiss-Becze Eszter úgy fogalmazott: a vasúttársaság ezzel a beruházással azt is szeretné elősegíteni, hogy az egyre bővülő kínálat és a színvonal emelése révén a vasútállomások valódi közösségi térré váljanak. Az ünnepségen részt vett Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja is.
TARNAI RICHÁRD, Pest megye kormánymegbízottja: ,,Az ablak néha azt is szolgálja, hogy tükröt tartson elénk. A kormányablak ebben az összefüggésben szintén tükröt tud tartani elénk, hiszen én, aki 2011 januárja a kormányhivatalok létrejötte óta dolgozhatok ebben a munkakörben, majdnem egy évtized alatt láttam, hogy hogy sikerült azt az elhatározást véghez vinni, amiről képviselő úr szót ejtett, aminek az a lényege, hogy ne az ügyintéző, ne mi legyünk a középpontban, hanem az ügyfelek.”
Mindig öröm, amikor a városban valami fejlődik, megszépül – mondta Takáts László polgármester.
TAKÁTS LÁSZLÓ, polgármester: ,,Cegléd az elmúlt években évtizedekben arra törekedett, hogy újra felkerüljön a térképre, hiszen nagyon sok szempontból a megyei jogú városok közelsége, Pest megye déli csücske és a már ismert uniós pályázati források főváros centrikussága okán bizony nagyon komoly hátrányokban voltak. Azt látjuk, hogy ezek megszűnnek folyamatosan és egyre több olyan lehetőség nyílik a környéken élő embereknek megkönnyíti az életüket.”
Az országban egyébként most már 270 kormányablak várja az ügyfeleket és a létesítmények száma folyamatosan emelkedik. A kormányablakban több mint ezer ügytípust intézhetünk egy helyen, legyen szó személyes okmányokról, mezőgazdasági területeket, vagy gépkocsit érintő eljárásokról de jogi segítségnyújtással is várják az ügyfeleket. Az átadón a nemzeti színű szalagot Takáts László, Kiss-Becze Eszter, Földi László és Tarnai Richárd vágta át.