Szeptembertől a pénzügyi tudatosságot erősítő feladatok is bekerülnek az általános iskola 5. és 6. évfolyamosainak matematika munkafüzetébe. A feladatok célja, hogy a gyerekek könnyebben és jó döntéseket hozzanak a mindennapi életben a pénzügyek terén. Legyen szó a zsebpénz beosztásáról, vásárlásról, és képet kapjanak arról is, milyen kiadásaik vannak a családnak.
Matematika óra a Várkonyi Iskola egyik hetedikes osztályában. A gyerekek szöveges feladatot oldanak meg közösen. Szeptembertől pénzügyi ismeretekkel kapcsolatos feladatok is bekerülnek a matek munkafüzetekbe az 5. és 6. évfolyamokon. A kormány célja, hogy a gyerekek pénzügyi tudatosságát erősítsék, vagyis hogy a diákok könnyebben és jó döntéseket tudjanak majd hozni a mindennapi életben. Az újítás kapcsán a Várkonyi Iskola igazgatóhelyettese elmondta: a felső tagozatosokkal rendszeresen szóba került ez a téma.
BALLA-GÓR KATA, igazgatóhelyettes, Várkonyi István Általános Iskola: Nem új számunkra, az osztályfőnöki órákon egészen a zsebpénztől egy komolyabb probléma megoldásáig mindig szóba kerülnek a pénzügyi ismeretek, viszont tervezetten, tantervi keretek között eddig még nem foglalkoztunk vele, úgyhogy várjuk és reméljük, hogy haszonnal tudjuk majd ezt használni a hétköznapi életünkben is.
A Várkonyi Iskola több diákja is részt vett az egyik bank által szervezett pénzügyi, internetes játékon. A feladatok között több, a mindennapi életből vett példát kellett megoldaniuk a gyerekeknek.
ANTONI DÁNIEL: Amit nekem kellett megcsinálni az az volt, hogy egy családi házban meg voltak adva a szobának a paraméterei, és erre kellett kiszámolni, hogy mekkora falfelület van, ki kell festeni, és ki kellett számolni, hogy ez mennyibe is fog kerülni a családnak.
A pénzügyi nevelés tehát szeptembertől a matematika órákon is előkerül a 12-13 éves korosztálynál. De sok pedagógus úgy véli: ennél korábban is hasznos elkezdeni, akár már óvodáskorban, persze akkor még játékos keretek között.
BALLA-GÓR KATA, igazgatóhelyettes, Várkonyi István Általános Iskola: Az általunk kedvelt társasjátékokon keresztül. Hogyan tudnak gazdálkodni a pénzzel, mit jelent a pénz, mi az értéke. Ez nagyon fontos, hogy korán tudatosuljon a gyerekekben.
A középiskolákban külön programokat is szerveznek a diákoknak, hogy minél több mindent megtanuljanak a pénzügyi világról, felkészültek legyenek egy-egy döntéshelyzetben. A Közgazdasági Iskola és a Gimnázium is minden évben csatlakozik a Pénzhét nevet viselő programokhoz. Legutóbb március elején kaptak a tizenévesek hasznos információkat banki szakemberektől például a hitellel, a kamatszámítással, és a számlavezetéssel kapcsolatban. A remények szerint ezek az események is hozzájárulnak majd ahhoz, hogy önállóan és felelősségteljesen tudjanak dönteni 18 éves koruk után.