A tanulók ismereteit, nyelvi kompetenciáit és informatikai tudásukat is fejleszti az Erasmus +. A program keretein belül a héten Romániából és Csehországból érkező diákok vendégeskedtek Cegléden. A fiatalok megismerkedtek egymással és egy vicces videót is kellett készíteniük az itt töltött időről.
Hétfőn reggel cseh és román diákok özönlötték el a Közgazdasági és Informatikai Szakgimnáziumot. Egy különleges, az Erasmus + elnevezésű programnak köszönhetően látogattak el Ceglédre.
CZEROVSZKI MÓNIKA, koordinátor: ,,Ez a projekt arról szól, hogy a diákok fejlesszék informatikai tudásukat. Videókat vágnak, szerkesztenek, animációt készítenek, de emellett fejlesztik a nyelvtudásukat is, hiszen az angol a közös nyelv és angolul kell, hogy kommunikáljanak, ez nagyon tetszik nekik, szeretik.”
Ma délután a Városházára látogattak el, ahol megtekintették a testvérvárosi falat. Miután meghallgatták, melyek a város nevezetességei felsétáltak a Díszterembe, ahol Hegedűs Ágota alpolgármester a Városháza épületéről is mesélt nekik. A helyi diákok egyébként már jártak kint Romániában a projekt miatt, így barátságok is szövődtek a fiatalok között. Örültek, hogy újra láthatják egymást.
CZEROVSZKI MÓNIKA, koordinátor: ,,Volt előzetes feladat, amit kellett készíteniük. Órákon kellett részt venniük, videót készíteni interjút tanárokkal, diákokkal, az iskola életről kellett videót készíteni. Illetve most a héten az iskola életről kellett egy-egy vicces videót készíteniük. Ezek tegnap este készültek el és nagyon jók lettek.”
A külföldi tanulók jól érezték magukat, rengeteg új élménnyel gazdagodtak az elmúlt napokban.
VITEZSLAV ZOTOV: ,,Nagyon örülök, hogy itt lehetek, nagyon sok tapasztalatot ad ez a projekt nekem, találkozom emberekkel, együtt dolgozunk. Fejlődött az angol tudásom, hiszen együtt kellett dolgoznom több diákkal különböző országokból az iskolában.”
Bár sok a különbség az iskolák között jól tudtak együttműködni a projektben, amiről egy animációt is készítettek.
VITEZSLAV ZOTOV: ,,Nagyon vicces volt a videó, amit készítettünk. Maga a szituáció is szórakoztató volt, mire a helyeket kitaláltunk és felvettük. Úgy hogy alapvetően egy jó videó készült.”
A projektben három iskolahíradót készítenek a diákok. Mindegyik részben bemutatják a tradicionális iskolai eseményeket, a tanítási órákat és a saját országukat, városukat.