Több figyelmeztető táblát is kitettek a 4-es főúton

0
1585

A 4-es főúton történik a legtöbb tragikus kimenetelű baleset, így halálútnak is nevezik. Sajnos a statisztika jelentősen nem változott az elmúlt években, a Cegléd környéki szakaszon az abonyi elkerülőn a legtöbb a baleset. Az okok között még mindig a gyorshajtás, az elsőbbség meg nem adása és a nem körültekintő előzés szerepel. Az elmúlt időszakban több figyelmeztető táblát és a lassítást segítő útburkolati eszközt is kihelyeztek.

Óriási forgalom van a 4-es főúton. Szinte mindegy melyik napszakban utazunk, mindig telített az út. A ceglédi kapitányság illetékességi területéhez a 4-es főút több mint 50 kilométeres szakasza tartozik. A legtöbb halálos baleset az abonyi elkerülőn van. A statisztika jelentősen nem változott az elmúlt években, mint ahogyan az sem, miért történnek a balesetek.

SZABÓ ZOLTÁN. r.százados, Közlekedésrendészeti Osztály vezetője, CRK: Az előzés szabályaink megszegése, a haladás szabályainak megszegése, itt gondolok az elalvásra, amikor áttér a szembe jövő forgalmi sávba a járművezető és ott frontálisan ütközik a szembe jövő, szabályosan haladó járművezetővel, valamint a követési távolság, és szintbeli kereszteződéseknél pedig az elsőbbség meg nem adása, amikor a járművezetőnek a 4-es számú főúton kell átkelnie, vagy a forgalomba kell becsatlakoznia.

A legtöbb balesetet személygépkocsival okozzák-mondta Szabó Zoltán. Az elmúlt évben a 4-es főúton 13 halálos baleset történt. A 4-es így a legveszélyesebb magyarországi út lett. Az abonyi elkerülőn több fejlesztés is történt az elmúlt időszakban. Több figyelmeztető táblát is kihelyeztek, valamint feltűnő színekkel és az útburkolatba épített, lassító elemekkel hívják fel a sofőrök figyelmét az elővigyázatos közlekedésre. Talán ennek is köszönhető, hogy idén sem az újszászi, sem az újszilvási leágazásnál nem volt halálos baleset az idén-hangsúlyozta Szabó Zoltán. A 4-es főút Pestre tartó szakaszán is hasonló figyelmeztető táblákat tettek ki. A rendőrség kezdeményezésében a Magyar Közút és az 4-es út fejlesztésének kivitelezője is partner volt.

SZABÓ ZOLTÁN. r.százados, Közlekedésrendészeti Osztály vezetője, CRK: Ennek eredményeképpen jött létre az a megállapodás köztünk, hogy különböző közúti jelzésekkel hívják fel a figyelmet arra, hogy balesetmentesen próbáljunk meg közlekedni és hogy betartsuk a szabályokat. Gondolok itt arra, hogy kitették meddig van korlátozás és hogy picit türelmesebbek legyünk és nagyon partnerek voltak a figyelmeztető jelzések kihelyezésében.

Az 4-es út bővítése miatt sebességkorlátozás lépett életbe az építkezési szakaszon. A tapasztalat szerint az autósok nem lépik át nagymértékben a sebességhatárt, nagyobb gondot okoz, hogy az előzni tilos táblákat nem veszik figyelembe.