Egy álom válhat valóra…

4166

Egyre közelebb kerülhet a térség egy sokak által megálmodott terv megvalósulásához. Ez egy 250 km-es kerékpárút hálózat. A Gerje körút nem csak a turizmusnak adhatna óriási lökést, a gazdaságélénkítésre is jó hatással lenne. A tervek és az elképzelések már az illetékesek asztalán vannak, ha lesz rá anyagi forrás is, elindulhat a hálózat kiépítése. Erről is szó volt a Többcélú Kistérségi Társulás mai ülésén.

Az érintett települések polgármesterei egy tavaly novemberi találkozón nyilvánították ki közös akaratukat, azt, hogy együtt tesznek azért, hogy a 250 kilométeres úthálózat megépülhessen.  A polgármesterek akkor azt fogalmazták meg, szeretnék, ha az elképzelés kormányzati szinten is meghallgatásra találna – ez meg is történt, számolt be a fejleményekről a mai polgármesteri tanácskozáson Török József.

TÖRÖK JÓZSEF polgármester, Ceglédbercel: „Jók a hírek, Révész Máriusz kormánybiztos úr irányába haladnak a dolgok. Ő ugye a kerékpáros szövetség elnöke és a kerékpáros úthálózatért felelős kormánybiztos lett. És nagy valószínűséggel az alföldi, a dél-pest megyei rész – remélem nem árulok el vele titkot – de talán Budapesttel összekötve valóra válhat. És el tudunk indulni azon az úton, amit a polgármester kollégákkal, Földi László országgyűlési képviselővel megálmodtunk. És hálás vagyok Pogácsás Tibor államtitkár úrnak is, hiszen úgy tűnik, hogy felkarolta ezt az ügyet és velünk együtt érezve ennek a fejlesztésnek a zászlóvivője lesz.”

Ha minden a remények szerint halad, akkor jövőre már komoly előrelépés következhet. A kerékpárút hálózat nyomvonala egyébként a jelenlegi főúthálózatok mellett húzódna, erről már egyeztettek a Magyar Közút szakembereivel.

TÖRÖK JÓZSEF polgármester, Ceglédbercel: „És ugye örömhír, hogy vannak olyan települések, ahol már el vannak készítve a tervek, a településeket összekötő vagy belterületi szakaszok tervei. Ezeket már lehet hozzáfűzni. Ott ahol nincs, ott megtalálva azt a közút tulajdonában lévő árokrészt, földcsíkot, régi vasúti nyomvonalat, bármilyen földterületet, ahová ezek a kerékpárutak megépíthetőek.”

A kerékpárutat nem az út mellé építenék ki, hanem az úttól távolabb, árkok belső felére, hogy biztonságos legyen a közlekedés.