Ma elkezdődött a munkaterület átadás folyamata, vagyis amint az időjárás is engedi, kezdődhet az M4-es gyorsforgalmi út építése. Első ütemben persze még nem a látványos építkezéssel, munkákkal. Ha korlátozást jelentő, a forgalmat érintő munkafolyamat kezdődik, arról a kivitelező tájékoztatja majd a közlekedőket, akár lakossági fórum formájában is. A Monoron tartott mai megbeszélésen erről is szó esett.
Lezajlott a közbeszerzési eljárás, kiválasztották a kivitelezőket, ma pedig a munkaterület hivatalos átadásával még közelebb került a cél, a 4-es főút felújítása, bővítése, átépítése.
NAGY LAJOS aljegyző: „Ennek az útnak a jelentősége tulajdonképpen abban van, hogy ugye tudjuk a 4-es főút a legforgalmasabb és talán legveszélyesebb útszakasz Magyarországon. Most majd a remények szerint 2019 augusztusától ez egy 2×2 sávos gyorsforgalmi út lehet, ami nyilvánvalóan meggyorsítja és biztonságosabbá is teszi a forgalmat Cegléd és Budapest között. Illetőleg a jelenlegi ütem esetében Cegléd és Üllő között.”
A beruházás során a meglévő kétszer egysávos szakaszokat kétszer kétsávosra bővítik Albertirsa, Ceglédbercel határán és Ceglédbercel, Cegléd közigazgatási területén. A meglévő kétszer kétsávos utat felújítják Ceglédbercel után. Új nyomvonalú út épül majd’ 29 kilométeren Üllő, Gyömrő, Péteri, Gomba, Monor, Monorierdő, Pilis és Albertirsa elkerülése érdekében. Az útszakaszon 9 forgalmi csomópont, 3 új felüljáró és 15 új aluljáró épül.
NAGY LAJOS aljegyző: „Nyilvánvaló, mivel gyorsforgalmi útról beszélünk, külön szintű csomópontok, illetve külön szintű kereszteződések fogják keresztezni, ami azt jelenti, hogy lényegében felüljárókon lehet majd átmenni az út egyik oldaláról a másikra.”
Lehajtó épül a tervek szerint a Budai úti fürdőnél is. A menetidőt pedig nagyban csökkenti majd, hogy a kétszer kétsávos szakaszon óránként 110 kilométeres sebességgel lehet majd közlekedni.