Hon és népismeret – projektnap a gimiben

768

A projektmunkák által a diákok megtanulnak együtt dolgozni, gondolkodni és problémákat megoldani, ezért szervez úgynevezett projektnapokat a Kossuth Lajos Gimnázium.  Mindig más és más témákat dolgoznak fel. Ezúttal a hon és népismeret köré szervezték a programokat.

Régi eszközök, kosarak, edények és talán a legérdekesebb látnivaló a három bárány volt a Kossuth Lajos Gimnázium tornatermében. Nem véletlen, hiszen projektnapot tartottak az iskolában. Idén a magyarok kulturális örökségére leginkább jellemző sajátosságokat és a magyar néphagyományt kellett feldolgozniuk a fiataloknak.

VOLTER ETELKA, igazgatóhelyettes, Kossuth Lajos Gimnázium: ,,A különböző tantárgyak megpróbálnak a témához kapcsolódni kitalálni vagy plakátot készítenek, vagy előadást tartanak, vagy valamilyen interaktív foglalkozást és így a 10. évfolyam minden tanulója aktív résztvevőként belekerül ebbe a programba. Ez a záró nap arról szól, hogy amit ők az elmúlt hetekben alkottak, azt bemutatják az egész iskola közösségnek.”

Projektnapokat egyébként már négy éve tartanak a gimnáziumban, megálmodója Farkasné Molnár Mária volt. Ez egy nagyon hatékony és jól működő pedagógiai módszer – hangsúlyozta az igazgatóhelyettes.

VOLTER ETELKA, igazgatóhelyettes, Kossuth Lajos Gimnázium: ,,Együtt kell dolgozni, közösségben kell dolgozni és másfajta készségeket fejleszt, mint amikor otthon megtanul valamit és utána papíron tesztben ez számon kérhető tőle. Nagyon sok tanítványunk jön vissza az egyetemről és gyakorlatilag az a hagyományos régi vizsgáztatási mód szóban, vagy írásban történő vizsgáztatás kihalóban van.”

Minden helyiségben más témával foglalkoztak a diákok. A díszteremben például a hazai ízekről és a népies fogásokról volt szó.

KIRÁLY ANDREA: ,,Egy kis kóstolót is hoztunk a vendégeknek. Úgy gondoltuk, ha csak beszélünk róla nem tudjuk teljesen átadni, így úgy gondoltuk, hogy egy kis meglepetéssel is szolgálunk nekik.”

Pár önként jelentkezőnek bekötötték a szemét, majd kóstolniuk kellett és az ízek alapján eldönteni mit kaptak. A projektmódszer egyébként egy olyan sajátos tanulási technika, amely során a diákok az önálló és csoportos munkát is megtapasztalhatják. A tanulók a mindennapi élethez nélkülözhetetlen képességeket fejlesztenek ki általa.