Kihirdették az alkotói verseny eredményét

1183

Kihirdették tegnap a gimnáziumban rendezett vizuális tehetségkutató verseny eredményeit. Több kategóriában is nevezhettek a diákok, nem csak rajzokat, festményeket, hanem fotókat is készítettek a megmérettetésre. Minden korosztályból díjazták az első három helyezettet.

A legnagyobbak közül Kókai Laura nyerte az első helyezést a Kossuth Lajos Gimnáziumban hirdetett tehetségkutató versenyen. A fiatal diáklány már régóta alkot, nem csak rajzol, hanem fotóz is.

KÓKAI LAURA: ,,Úgy gondoltam, hogy ez egy nagyon jó lehetőség, hogy megmutassam a fotóimat. Mindig csak az interneten tudom őket közzétenni és kevés olyan lehetőség van, hogy több ember is megtekinthesse őket. Tehát a diáktársaim nem feltétlenül látják a fotóimat és szerettem volna megmutatni magamat.”

A megmérettetésre az egyik rajzát és négy fotóját nevezte be. Az első kép egy divatfotó, a másodikat Auswitz-ban készítette, a harmadikon egy prágai hajléktalan látható és a negyediken pedig a testvére.

KÓKAI LAURA: ,,Mindig az emberek inspirálnak az érzelmeik, hogy hogyan hatnak rá és ezt is szeretném megmutatni a világnak.”

A verseny egyik szervezője Girst Ádám művésztanár köszöntötte a gyerekeket.

GIRST ÁDÁM, művésztanár: ,,A mi újság kérdésre általában az a válasz, hogy semmi. A válasz megérkezett és itt van ez a kiállítás. A gimnázium tanulói jó részük érzi, a művészetet és nagyon szeretnénk, hogy ha értenék is és a tisztelet is kialakulna bennük. De a tisztelet először is Rónai tanár úrhoz szól, mert neki köszönhetjük ezt a kiállítást, ő az ötletadó.”

Rónai Gábor még két évvel ezelőtt álmodta meg az alkotói verseny ötletét.

RÓNAI GÁBOR, művésztanár: ,,Én magam is részt vehettem ilyen tehetségkutatón annak idején és úgy gondoltam, hogy másoknak is szüksége lehet rá. Ez vizuális verseny, azt jelenti, hogy nem csak grafikák, nem csak szobrok, nem csak installációk kerülhetnek ki, hanem vártuk volna a filmeket is, de a köztudatban még nincs benne, hogy a film az egy vizuális művészet. Illetve a tehetségek megfelelő fejlesztőműhelyekbe irányítása a célunk.”

A diákok számtalan különleges alkotással neveztek a megmérettetésre. A fiatalabbak a fantasy világából merítettek az idősebbek pedig a felnőtt témákra, a világ dolgaira rezonáltak inkább. A legjobbak az egyik kreatív boltból kaptak ajándékutalványt, hogy ezzel is inspirálják őket a további alkotásra.