Kevesebbet mérnek majd a rendőrök autóutak és autópályák felüljáróiról, hídjairól. Az Országos rendőrfőkapitány utasítására az állományt inkább lakott területekre, illetve fokozottan balesetveszélyes útszakaszokra vezénylik. Ez nem jelenti azonban azt, hogy nem mérik a sebességhatár betartását. A fix berendezések továbbra is működnek.
Az autópályák, autóutak, osztott pályás utak hídjainál, felüljáróknál a fix telepítésű sebességmérő berendezések továbbra is működnek és bár ezeknél tábla is figyelmeztet a sebességmérésre, ennek ellenére rengetegen futnak bele a megengedettnél nagyobb sebességgel. Az állományt azonban az autóutakról és autópályákról inkább lakott területekre, illetve fokozottan balesetveszélyes, jellemzően kétsávos utakra vezénylik az állományt. Ez az egyik szakportál szerint ésszerű döntésnek tűnik, hiszen lényegesen veszélyesebb egy lakott területen belüli 20 százalékos sebesség-túllépés, mint egy olyan osztott pályás szakaszon, ahol sem szembejövő forgalom, sem gyalogos forgalom nincs. A változás azonban rossz hír lehet azoknak, akik nem tartják be a megengedett sebességhatárt lakott területeken. A legtöbb autóvezető számára viszont ez azt jelenti, hogy a remények szerint kevesebbszer találkoznak majd száguldó autóval a városok, falvak utcáin, ami a gyalogosoknak, kerékpárosoknak is jó hír lehet. A tavalyi első hat hónapban egyébként a 365 darab fix és 160 mobil készülékből álló hazai traffipax-hálózat személyautók esetében 192 682 darab gyorshajtást rögzített, teherautók és buszok esetében pedig 3734 darabot. Fél év alatt 6,582 milliárd forint bírságot szabtak ki.