Örökös Ökoiskola lett a Várkonyi

422

Örökös Ökoiskola címmel jutalmazták a Várkonyi István Általános Iskolát. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Földművelésügyi Minisztérium megbízásából meghirdetett elismerést azok az intézmények kapták, melyek átfogóan foglalkoznak a környezettudatossággal.

Rengeteget dolgoztak az Örökös Ökoiskola cím kiérdemléséért a Várkonyi István Általános Iskolában. Már nem először pályáznak az elismerésre – mondta az igazgató.

BÖGÖS ISTVÁN, igazgató, Várkonyi István Általános Iskola: ,,Nagyon örültünk, mert rengeteget dolgoztunk rajta és az elődeink is sokat dolgoztak, hiszen 2007-ben pályázták meg először, azután 2010-ben és 2013-ban. Ennek az a következménye, lehetősége, hogy pályázhattunk az Örökös Ökoiskola címre. Le kellett írnunk azokat a tevékenységeket, kapcsolatokat, ezeknek a működtetését, aminek folytán látta a bírálóbizottság, hogy valóban méltók vagyunk erre.”

Az iskolában folyamatosan zajlik a környezettudatosságra való nevelés. Különböző programokkal és vetélkedőkkel hívják fel a gyerekek figyelmét a környezetvédelem fontosságára.

BÖGÖS ISTVÁN, igazgató, Várkonyi István Általános Iskola: ,,Nálunk valóban a szelektív hulladékgyűjtés is megvalósul, de már önmagában a hulladékgyűjtést, papírgyűjtést minden évben kétszer is rendezzük. Úgy a környezetvédelmi tevékenységek, a felhívó programok, vetélkedők, amivel a gyerekeknek a szemléletét ki lehet alakítani, ezek folyamatosak és rendszeresek.”

A diákok egyébként mindig nagyon aktívak a környezetvédelemmel kapcsolatos programokban. Ez is nagyban hozzájárult a cím elnyeréséhez – mondta a Környezetvédelmi Munkaközösség vezetője, Hegedűs Istvánné.

HEGEDŰS ISTVÁNNÉ, vezető, Környezetvédelmi Munkaközösség: ,,Évről évre nagyon sokat dolgoztunk, környezetvédelmi munkaközösség lettünk. Évekig kis csoportban környezetvédelmi csoportként dolgoztunk egyre több kollégát sikerült bevonni a munkába, egyre több gyerekkel és ez a sok munka Örökös Ökoiskola címmé érett be az idén.”

A címet úgy tudja megőrizni az iskola, ha továbbra is aktívan kiveszi a részét a környezetvédelemben – folytatta. Így a pedagógusok törekednek arra, hogy mindig újabb és újabb kihívások elé állítsák a gyerekeket és magukat is.