Újabb szakaszt pályáztatnak

933

Az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres szakaszának megépítésére írt ki nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás szerint az út 2×2 sávos lesz, óránként 130 kilométeres tervezési sebességgel. Az építés érint egy meglévő 2×2 sávos szakaszt, amit át kell építeni és egy 2×1 sávosat is, amelyet viszont 2×2 sávossá kell bővíteni.

Miközben április óta zajlik az M4-es gyorsforgalmi út M0-s és Cegléd közti részének kivitelezése, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő meghirdette a következő, a Cegléd és Abony közötti szakasz pályázatát. A kiírás szerint a nyertes pályázónak kétszer két sávos gyorsforgalmi utat kell építenie 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, 26,6 méter koronaszélességgel, stabilizált (azaz nem burkolt) leállósávval. Az útszakaszon óránként legfeljebb 130 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a járművek. Ezen belül a meglévő kétszer két sávos nyomvonalat hat kilométer hosszon át kell építeni, a kétszer egy sávos utat 11 kilométeren négysávossá kell bővíteni. Emellett két csomópont, nyolc alul- és felüljáró, egy pár pihenő és 1700 méternyi zajárnyékoló fal létesítése a nyertes pályázó feladata. Korábban már elindult az építkezés az M4-es gyorsforgalmi út M0-s és Cegléd közötti szakaszán, a beruházás a tervek szerint 2018 utolsó negyedévében ér véget. Az M0-s és Cegléd közötti szakasz két projektben valósul meg, Üllő és Albertirsa között közel 30 kilométer hosszúságban új nyomvonalon, illetve Albertirsa és Cegléd között 14,3 kilométeren a régi út bővítésével. Az első szakaszban új nyomvonalú út épül Gyömrő, Péteri, Gomba, Monor, Monorierdő és Pilis elkerülése érdekében. A második szakaszon, Albertirsán túl a már meglévő szakaszt kétszer két sávosra bővítik, ez jelenleg is elkerüli az ottani településeket. Az M4-es és az M0-s találkozásánál a Vecsés és Üllő térségében levő, a két település elkerülését biztosító mintegy 10 kilométeres szakasz már korábban elkészült.